Ads 468x60px

Monday 1 December 2014

PERUT KECIK LEPAS BERSALIN



Ramai atau boleh dikatakan semua wanita risauuuu sangat perut jadi buncit lepas bersalin. Bukan setakat buncit jer, menggeleber dan berselulit. Betul tak? Akhirnya, low self-esteem..jadi tak confident especially bila tengok body orang lain cantik jer,pakai apa pun cantik. Body kita? Nampak perut buncit (sedih). 



Sebagai wanita kita jangan sesekali give up especially sesuatu yang baik untuk diri kita. Kalau rasa nak, rasa mampu, rasa boleh dan yakin diri...just go for it. It won't harm you anyway...perlu diingatkan supplement hanya membantu saja - bukan ubat kurus atau magic potion yang boleh menghilangkan perut buncit dan menggeleber dalam sekelip mata, TANPA kita melakukan usaha lain. Sila jangan malas ya..Jangan sampai cik abe da tegur baru nak bertindak..mesti malukan..



















SET SLIMMING SHAKLEE ni mengandungi :

  • HERB-LAX : Sebagai detox iaitu bersihkan usus (buang segala lemak,toxin dan lendir dalam usus dan perut). Ini penting  untuk buang apa anyg degil dan tepu dalam badan.
  • LECITHIN : Bantu memecahkan dan mencairkan lemak serta mengawal tahap kolesterol dalam badan kita.


Perut buncit memang situasi biasa yang dialami oleh para wanita mahupun lelaki. Kadangkala memang kita nampak luaran kurus tapi masih ada juga yang mengalami masalah perut buncit. Dalam proses diet juga, walaupun berat badan turun, tidak bermakna perut akan turut sama kempis. Jadi mari saya kongsikan  tips untuk kempiskan perut buncit dengan mudah.
Tips Pertama

Amalkan melakukan sit up setiap hari. Caranya juga sangat mudah.
1. Lakukan 10 kali sit up selepas bangun tidur ketika anda masih di atas katil.
2. Sebelum tidur juga lakukan 10 kali sit up.
3. Jika sudah serasi, boleh tambahkan kuantiti menjadi 20 kali.

Tips Kedua

Cara ini lagi mudah kerana anda boleh lakukan di mana sahaja tanpa disedari oleh orang lain. Paling best, TANPA SENAMAN. Mesti dah tersenyum lebar kan???

1. Tarik nafas dan kempiskan perut anda sekempis-kempisnya. Tahan nafas selama 10 saat.
2. Lepaskan nafas perlahan-lahan dan legakan perut anda.
3. Ulang untuk 10 kali setiap hari
Tips untuk berjaya adalah lakukan secara konsisten setiap hari. Dalam masa 2 minggu anda akan rasa bahagian perut sudah mula mengempis. Sebelum mula tu, jangan lupa untuk ukur lilit perut anda yea. Kalau tiada tali pengukur, ambil sahaja seluar atau kain yang anda tidak boleh pakai sekarang dan jadikan sebagai pengukur.



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


Shaklee Independent Distributor | ID 931306

Facebook: Nu Rin
FB page: Nurin Supplement
WhatsApp / SMS : 016 - 225 3792
Blog : http://nurinsupplement.blogspot.com






** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Post a Comment

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews